NU

vrijdag 14 januari 2011

Sushi


Vanavond met Mickey Sushi gemaakt, iedereen is er gek op. Standaard komt dan dit oef-lelijke Japanse Sake-setje uit de kast. In de kommetjes zit een fluitje, heel grappig. Bij dit gekke setje hoort een gek verhaal. Via via is het bij mij gekomen, ik zal het proberen uit te leggen. De postbode van mijn tante, ene Arie een ongetrouwde man, was goed bevriend met de buurvrouw van mijn tante..volg je het nog. Arie werkte zijn hele leven als postbode bij de PTT en spaarde al zijn geld om te reizen. Een paar keer per jaar maakte hij hele verre reizen en kocht onderweg alles wat los en vast zat. Zijn laatste reis was naar Zuid-Afrika, in Johannesburg is hij op gruwelijke wijze vermoord.  Na zijn dood ging de hele erfenis naar de buurvrouw van mijn tante. Het was niet normaal wat die man allemaal in zijn huis had staan. Dat arme mens kon die hoeveelheid troep niet aan. Via de buurvrouw van mijn tante ging het naar mijn tante, via mijn tante ging het naar mijn ouders en via mijn ouders naar mij en mijn zus. Iedereen koos zijn of haar ding uit wat bijzonder was en voor mijn zus en ik, als laatste in de keten, bleven de gekste dingen over. Oh, wat hebben wij een lol gehad om "onze oom Arie". Ik heb best veel spullen van hem, allemaal even gek en lelijk maar ik kan het gewoon niet over mijn hart verkrijgen om zijn spullen weg te gooien...het heeft allemaal een verhaal, al ken ik het verhaal niet.


1 opmerking: