NU

zaterdag 15 januari 2011

Emmaus


Bij de Emmaus in Bilthoven tref je de puurste vorm van hergebruik, je kunt er vanalles kopen. Van complete jaren-50 serviezen en kleding tot tafels en stoelen. Regelmatig loop ik er even binnen, niet alleen om spullen te brengen maar om gewoon een rondje te maken langs alle rekken (alles even aanraken). Mijn favoriete afdeling is die van de kleine spulletjes. Daar kom je de opmerkelijkste dingen tegen, veel souvenirs ooit gekocht tijdens een reis, vaasjes, potjes en pannetjes maar ook kunstwerkjes en borduursel.

Deze knipselwerkjes heb ik niet gekocht maar ik heb er heel lang mee in mijn handen gestaan en bestudeerd. De man of vrouw (ik denkt vrouw) die dit heeft gemaakt heeft een prachtig stuk priciesiewerk geleverd. Papierknipkunst bestaat al eeuwen en geeft het gevoel dat het ouderwets is maar ook NU worden er nog hele mooie dingen gemaakt die helemaal in deze tijd passen. De knipkunst van Julene Harrison is een perfect voorbeeld van hedendaagse knipkunst.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten