NU

maandag 31 januari 2011

Netwerken

Daar sta ik dan bij een betaalautomaat in een koude parkeergarage zonder geld. Wat moet ik NU? Het enige wat je dan kunt doen is zielig kijken en bedelen en laat dat nou net niet mijn sterkste kan zijn. Na een paar minuten waag ik het er op, een charmante man staat bij de betaalautomaat "hem durf je het wel te vragen" moedig ik mezelf aan. Dapper vraag ik of hij mijn kaartje zou willen voorschieten en blijf hangen in een verhaal over portemonee vergeten, haast, afspraak, kinderen ophalen bla, bla en ik ben bang voor het antwoord. Maar hij maakt het mij heel gemakkelijk met "ja, hoor hoeveel is het, geef je parkeerkaartje maar" en zo chipt hij mij door de poorten van de parkeergarage en ben ik weer vrij. Ik wil wat terug doen maar ik heb helemaal niks zinsvols in mijn tas dan een lippenstift en wat andere rommel. Dan komt de headhunter in mij boven en ik geef hem mijn kaartje "als ik nog eens iets voor u kan doen ..." Vandaag mailt hij mij een leuk berichtje en zo hebben wij mijn bedel contact omgezet in een zakelijk contact..netwerken was nog nooit zo gemakkelijk

Geen opmerkingen:

Een reactie posten