NU

zaterdag 11 september 2010

vrijdag de 10e of de 13e?

Het was gister een heftig dagje, de hele dag heen en weer gesjeesd. De auto moest voor een beurt naar de garage en 's middag belden ze dat de twee achterveren aan vervanging toe waren. Dure grap, ik snap het wel want ik rij veel te hard over die oervervelende verkeersdrempels. Vervolgens haal ik met de fiets een zware tas boodchappen, de tas glijdt van mijn fiets, de wijn spat uit elkaar in mijn tas ...shit. Dan val ik op de trap en heb NU een blauwe scheen. Mickey speelt bij een vriendje en wordt even later gloeiend heet van de koorts thuisgebracht en zo kan ik nog wel even doorgaan. Zulke dagen heb je wel eens en het enige wat het goed kan maken is lekker eten en drinken.
Ik heb mosselen gemaakt met kabeljauw en zalm. Eerst maak ik een roux, daarbij gaat visbouillon, witte wijn en room. Dat laat ik een beetje inkoken, dan voeg ik prei en wortel toe, dat laat ik 10 minuutjes zachtjes koken en dan kunnen de vis en mosselen erbij. Mosselen eten is gezellig, daar wordt een mens blij van. De allerlekkerste eet je bij Leekens in Aardenburg, geserveerd met frietjes die nog ouderwets gebakken worden in ossenwit. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten