NU

maandag 30 mei 2011

Tropisch

Wat werd het plotseling tropisch heet vandaag.  Ik stapte na het werk in een bloedhete auto, werkkleding plakte meteen aan het lijf en ik kon niet wachten tot ik thuis was en het uit kon trekken, net als mijn Afrikaanse
 "vriendin". Ik kocht haar in 1994 op een antiekmarkt in Mechelen. Ze kostte 1000 Belgische Fr. omgerekend toen 55 gulden. Ik vond haar gewoon mooi en ook erg leuk. De maker heeft er een mooi vrouwenlijf van gemaakt, vooral die omhoog gekrulde borsten vind ik prachtig. Ze is een notenkraker, tussen haar stevige dijen heeft ze een kuiltje waar precies een noot in past. Je klapt de benen tegen elkaar aan en je nootje is gekraakt.

Jaren geleden heb ik ooit zo'n zelfde exemplaar terug gezien bij een soort tv-programma als "tussen kunst en kitch' . Iemand kwam ermee en wilde weten wat het was. Niemand kon het vertellen, ze ging van hand tot hand, er werd druk heen en weer bewogen met de benen, wat opmerkingen gemaakt en heel hard gelachen. Ze heeft bij ons een mooi plekje in de keuken en af en toe wordt ze zelfs in de boenwas gezet...daar wordt ze mooi shiny van.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten