NU

dinsdag 29 juni 2010

Laatste werkdag


Vandaag mijn laatste werkdag en dan hebben we drie lange weken vakantie! Vaak is zo'n laatste dag voor de vakantie een hectische want je wilt nog zoveel afronden, afhechten, overdragen en je bureau opruimen. Nog even dit en nog even dat. Maar......het betekent ook dat je altijd verwend wordt met een enorm pakket fijne tijdschriften of een mooi boek. Mijn collega's hebben mij heel blij gemaakt met "brieven aan Olga" ...eigenlijk zou ik er NU al in willen beginnen.

(Op 1 feb 1957 vertrok Jan Wolkers een halfjaar naar Parijs om in de leer te gaan bij Ossip Zadkine, een fameuze beeldhouwer. Hoezeer Wolkers ook door Parijs werd overrompeld, hij miste zijn jonge vriendin Annemarie Nauta, die later model zou staan voor Olga in Turks Fruit. Dit boek bevat nooit eerder geplubiceerde, ontroerende liefdesbrieven die Jan Wolkers vanuit Parijs aan haar schreef)

1 opmerking:

  1. Ik zou je graag nog een ander boek mee willen geven.www.droomdebuut.nl. Ik sluit niet uit dat we dan op blogbericht 1000-zoveel met het boek "brieven aan Emma en Maria" in de handen staan.

    BeantwoordenVerwijderen